Parafrázisok
Mondhatnánk róla, hogy későn érő típus, de inkább arról van szó, hogy érdeklődése szerteágazó, több műfajban is alkot: képgrafikát nyomtat, könyvborítókat tervez, figyelemre méltóak illusztrációi, sőt mint könyvművész könyvtárgyakat is készít.
Ha sorba vesszük munkásságának csomópontjait, mindenképpen meg kell emlékeznünk a nyolcadik évtized legelején készült Parafrázis I. (1982) című alkotásáról, melyen Raffaelló egyik kis Jézust tartó Madonnája és egy tank látható úgy megkomponálva, hogy a gyermek Jézus szinte a tank felé nyúl. A mű jelentése konkrét, egyértelmű: a grafikus a humán kultúra értékeit félti a fegyverektől. A hasonló tematika, a zsúfolt képtér, részletező szenvtelen előadásmód jellemzi a megsemmisült harckocsikat, tankroncsokat bemutató grafikáját is (Tanktemető, 1981). Hogy előszeretettel használ fel részleteket örökbecsű, klasszikus művekből, az már a parafrázis sorozatnál kiderült. Ugyancsak művészettörténeti idézetekre épül a Dürer-parafrázisokat felvonultató széria, melynek legfigyelemreméltóbb darabja a nagy német festő Rinocéroszát felhasználó lapja.
Legújabb grafikáin, xerotípiáin régi szövegrészleteket, máskor amorf és konkrét alakzatokat szerepeltet. Ilyen munkája például a piros és kék változatban is elkészített Misztrál (1994).
A montázsokat idéző komponálásmód, a konkrét és az elvont formák együttes szerepeltetése, sokszor ütköztetése jellemzi a művész képgrafikáit. Sárkány Győző próteuszi alkat, és mint egy interjúban néhány éve a Magyar Nemzetben nyilatkozta, ő vállalja ezt a sokféleséget. A különböző technikák alkalmazását éppen úgy, mint az eltérő, a témához éppen illő stílusok – szürrealizmus, pop art, hiperrealizmus vagy éppen a historizáló rajz – használatát, alkalmazását.
Elmondhatjuk tehát, hogy érdeklődésének nyitottsága, éppen úgy mint stíluspluralizmusa, azt bizonyítja, hogy tipikusan ezredvégi személyiség, posztmodern alkat.
Lóska Lajos művészettörténész

Dürer parafrázis I. ▪ Dürer Paraphrase No. 1, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 35×24 cm

Dürer parafrázis II. ▪ Dürer Paraphrase No. 2, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 35×24 cm

Dürer emlékére II. ▪ In Memory of Dürer No. 2, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 15×10 cm

Dürer parafrázis III. ▪ Dürer Paraphrase No. 3, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 15×10 cm

Dürer emlékére IV. ▪ In Memory of Dürer No. 4, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Dürer emlékére V. ▪ In Memory of Dürer No. 5, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Dürer emlékére I. ▪ In Memory of Dürer No. 1, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Dürer emlékére VI. ▪ In Memory of Dürer No. 6, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Raffaello parafrázis I. ▪ Raffaello Paraphrase No. 1, 1981
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 29,5×21 cm

Michelangelo parafrázis II. ▪ Michelangelo Paraphrase No. 2, 1981
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 29,5×21 cm

Michelangelo parafrázis I. ▪ Michelangelo Paraphrase No. 1, 1981
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 29,5×21 cm

Michelangelo parafrázis III. ▪ Michelangelo Paraphrase No. 3, 1981
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 29,5×21 cm

Michelangelo parafrázis ▪ Michelangelo Paraphrase, 1983
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 15×10 cm

Rembrandt parafrázis ▪ Rembrandt Paraphrase, 1982
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 15×10 cm

Vermeer parafrázis ▪ Vermeer Paraphrase, 1983
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 15×10 cm

Rembrandt parafrázis ▪ Rembrandt Paraphrase, 1982
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Parafrázis ▪ Paraphrase, 1982
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 29,5×21 cm

Parafrázis ▪ Paraphrase, 1983
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 29,5×21 cm

Rembrandt parafrázis ▪ Rembrandt Paraphrase, 1982
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 15×10 cm

Parafrázis ▪ Paraphrase, 1993
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Dürer emlékére ▪ In Memory of Dürer, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Dürer emlékére ▪ In Memory of Dürer, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm

Dürer emlékére ▪ In Memory of Dürer, 1987
papír, tus ▪ paper, Indian ink ▪ 10×15 cm
