Applikációk
A magyar grafika a jelenkorban igenis él, eleven; fiatal tehetséges művelői, hívei vannak, köztük Sárkány Győzővel. „Felkészülésem első szakaszában a szürrealizmus hatott rám…” – mondta a Mozgó Világnak adott nyilatkozatában. Azt tenném hozzá, hogy ő mindmáig egy sokadik hatványú szürrealizmus régióiban él, dolgozik. A hiperrealista színvonalú rajztudás és a rendkívüli appercepciós készség birtokában egy sajátságos transzcendens – irodalmi kategória hasonlatával élve – mikro realizmusnak nevezném az ő irányzatát. Higgadt, tárgyilagos előadásának újszimbolizmus a tartalma, allegóriái meglehetősen nyíltak, továbbá ismeri és használja a koncept art nyelvének szótárát.
Tárgyköre nem tág: a természet, vele a nosztalgia – tartózkodással – a növényvilág, a művészettörténet s a bölcselet. A természetből szereti a téli, kopár fákat, bokrokat, kórót, nemcsak a jobban látható szerkezete, hanem mondanivalója miatt. Előadása (nála csaknem a legfontosabb a hogyan) túlnyomóan a pontozó modor, a pointillage, ennek a XVIII. századi rézmetszet eljárásának az öröksége; hol sűrű a faktúra, textúra, hol a kihagyás dominál, esetleg a hófödte mező ürügyén. Él a montázs, a kollázs szerkezetével is, vagyis feldarabolja tárgyát, hogy aztán az idegen, nem összetartozó elemeket a saját törvényei szerint sorolja egymás mellé, új harmóniákat teremtve.
Sárkány messze jár Kondoréktól és mindennél idegenebb tőle az expresszivitás, vérmérsékletének se felelne meg ez a formanyelv. Amiképpen az orvostudományban ismerünk differenciál diagnózist, nála sem azt kell keresni, mely rokon törekvésű körbe lehetne skatulyázni, hanem azt, hogy miben különbözik másoktól. Azt, hogy milyen mélyre hatol, hogy elsődleges érzékenysége mint jár együtt a hidegvérrel. Arra figyeljünk, mi a kézjegye és hogy ez egyes-egyedül az övé, ez a szignatúra másokéval össze nem téveszthető.
Frank János művészettörténész

Radnóti emlékére I. ▪ In Memory of Radnóti No. 1, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×30 cm

Radnóti emlékére II. ▪ In Memory of Radnóti No. 2, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×30 cm

Radnóti emlékére III. ▪ In Memory of Radnóti No. 3, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×30 cm

Radnóti emlékére IV. ▪ In Memory of Radnóti No. 4, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×30 cm

Radnóti emlékére V. ▪ In Memory of Radnóti No. 5, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×30 cm

Analízis I. ▪ Analysis No. 1, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

Analízis II. ▪ Analysis No. 2, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

Analízis III. ▪ Analysis No. 3, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

A centrum elfoglalása I. ▪ Occupying the Centre No. 1, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

A centrum elfoglalása II. ▪ Occupying the Centre No. 2, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

A centrum elfoglalása III. ▪ Occupying the Centre No. 3, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

A centrum elfoglalása IV. ▪ Occupying the Centre No. 4, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 50×50 cm

73×109 mm I. ▪ 73×109 mm No. 1, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×40 cm

73×109 mm II. ▪ 73×109 mm No. 2, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×40 cm

73×109 mm III. ▪ 73×109 mm No. 3, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×40 cm

73×109 mm IV. ▪ 73×109 mm No. 4, 1983
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 30×40 cm

Célpont I. ▪ Target No. 1, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 10×10 cm

Célpont II. ▪ Target No. 2, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 10×10 cm

Célpont III. ▪ Target No. 3, 1981
papír, vegyes technika ▪ paper, mixed media ▪ 10×10 cm

Áldozat (részlet) ▪ Sacrifice (detail), 1984
papír, toll ▪ paper, pen ▪ 20×20 cm

Raffaello parafrázis I. ▪ Raffaello Paraphrase No. 1, 1982
papír, színes ceruza ▪ paper, coloured pencil ▪ 29,5×21 cm

Michelangelo parafrázis III. ▪ Michelangelo Paraphrase No. 3, 1982
papír, színes ceruza ▪ paper, coloured pencil ▪ 29,5×21 cm

Michelangelo parafrázis I. ▪ Michelangelo Paraphrase No. 1, 1982
papír, színes ceruza ▪ paper, coloured pencil ▪ 29,5×21 cm
